28 Temmuz 2010 Çarşamba

Ferrari, Almanya GP' sinde Ne Tür Bir Halt Yedi?


25 Temmuz Pazar saat 16 civarı. Sezonun en tartışmalı yarışlarından biri olmaya aday olan Almanya GP’ si henüz sona ermiş, Ferrari çifti duble yapmıştı. Fernando Alonso sevinç içerisinde galibiyetini kutlarken, Felipe Massa buruk bir şekilde podyumdaki kupasını kaldırıyordu. Tabii biz neden böyle bir tabloyla karşılaştığımızın farkındayız.

Açık konuşmak gerekirse takım emri sadece Ferrari’ de değil, dolaylı yollarla her takımın uyguladığı bir şey. Bu emirleri gizlice uygulamanın türlü türlü yolları var tabii. Takım size yavaşlamanız için benzin tasarrufu yap, sakin ol, evde çocuğun bekliyor yavaş sür gibi direktifler verir ve kimse bişeyi yutmadan işler yoluna koyulur. Tıpkı bu seneki Türkiye GP’ sinde McLaren’ in yaptığı gibi. Daha 3-5 tur önce Red Bull’ ların yaptığı kazayı görüp aynı şeyin kendilerinin de başına gelmesinden korkan McLaren pit ekibi Button’ a benzin tasarrufu yapmasını söyleyerek, son şampiyonu Lewis’ in ensesinden almıştı ve böylece 43 puan cebe girmişti. Kim bilir belki de Button bu uyarı yapılmasaydı Lewis’ i geçebilirdi ama kısmet. Ama bu sene hiçbir takım emri Ferrari’ ninki kadar açık seçik olmadı. Belki de bu yüzden bu kadar tepki çekti. Fakat ortada suçluların olduğu ve cezasız kalmamaları gerektiği bir gerçek.

Şimdi yarışa geri dönelim. Ferrariler pistte oldukça hızlı ve yarışı ilk iki sırada sürdürüyolarlar. Ne tür bir takım patronu kendi pilotları ilk iki sırada giderken arkadaki pilotunu öne geçirmek ister? İki ihtimal var: Ya lider olan pilotu yavaş kalıyordur, ya da arkadaki pilot şampiyonluk için mücadele veriyordur. Evet, Alonso’ nun yarış boyunca Massa’ dan çok daha hızlı olduğu gerçek. Ve daha da kötüsü, 3.olan Vettel, Ferrari’ nin duble partilerini bozacak tek isim. Bu yüzden takım Massa’ nın Alonso’ ya yol vermesini istemiş olabilir. Böylece Alonso, Massa’ yı geçtikten sonra hızlı olduğu için arayı açacak ve en azından takım rahatlayacaktı. Fakat şöyle bir şey var ki, Massa, Alonso’ ya yol verdikten sonra arkasındaki Vettel’ e geçilmedi. Ne garip değil mi? Yani Massa, Alonso’ ya yol vermeseydi yine duble yapacaklardı. Sadece galibin ismi değişecekti. Peki bu durumda takım Alonso’ yu mu kayırdı, yoksa Massa’ ya haksızlık mı etmiş oldu?

Kişisel görüşüm ikisi de değil. Takım iki pilotun yarış esnasında birbirine girmesinden açık bir şekilde korktu. Dünyanın en iyi pilotlarından ikisine sahip gridin en iyi takımlarından biri pilotlarına güvenemedi(evet bu çok sert oldu). Massa lider olmaya devam ettikçe Alonso ataklarını sürdürecek, Massa sert savunmasına devam edecek ve güm! Belki de Türkiye’ de Red Bull’ un başına gelenler Ferrari’ nin başına gelecek, böylece 43 puan çöpe gidecekti. 43 puan! Kulağa çok büyük geldiğinin farkındayım. Eminim Ferrari’ ye gelmiştir. Eğer ki böyleyse yani bu yüzden böyle yaptılarsa, bu takımın kendi acizliğidir ve yanlışıdır. Çünkü bu iki pilot öyle devam edip de birbirlerine girselerdi bu en fazla o pilotların şahsi beceriksizliği, onların hatası olurdu. Ne gerek vardı diğerini öne çıkarmaya? Sadece işlerini garantiye almak istediler. Futbolda 1-0 öne geçtikten sonra defansa çekilen aciz bir takım gibiydiler. Halleri ortada...

Bahsettiğim ikinci ihtimale gelelim. Yani Alonso’ yu şampiyonluk mücadelesi verdiği için öne geçirdiklerini varsayalım. Peki daha sezonun ortasındayken bunu yapmak ne kadar doğru? Her ikisinin de matematiksel olarak şampiyonluk şansı bulunurken ve Alonso sürücüler klasmanında Lewis’ ten katmer katmer gerideyken Alonso’ yu sırf bunun için öne geçirmek öncelikle Massa’ ya büyük bir saygısızlıktır. Takımın ona güvenmediğinin kapalı bir göstergesidir. Massa’ nın sezon boyunca bekleneni veremediğinin hepimiz farkındayız evet. Ama bunun nedenlerinden birisi de takımın Massa’ ya güvenmemesinden kaynaklanamaz mı? Bunu da soruşturmak lazım. Örneğin, sezonun bitmesine 2-3 yarış kalsa, Massa’ nın şampiyonluk şansı bitse ve Alonso bu şampiyonluğun en favori adaylarından biri olsa, yapılan bu takım emrine ses çıkartmazdım ama bunu şu an yapmak abesle iştigaldir. Anlamsızdır.

Son olarak da Felipe ve Fernando’ dan bahsetmek lazım. Felipe Massa, şu anki durumdan sonra başını eğip mağdur rolüne bürünüyorsa, ondan herhangi bir şampiyonluk ya da parıltı beklememek lazım. Çünkü bu gidişle bürüneceği şey Barrichello’ nun bir sonraki versiyonu olacak. Büyük pilotların gururu olur bu tür şeyler karşısında boyun eğmezler mücadele ederler. Fernando Alonso ise nedense neredeyse Ferrari’ den daha çok suçlanıyor. Bu elbette ki yanlış bir şey ve ben pist içindeki Fernando’ yu asla suçlamıyorum. Fakat yarış sonrası demeçlerini doğru bulmadım. Gerek hakederek kazandığını söylemesi, gerek burada kazanmanın çok iyi bir duygu olduğunu belirtmesi kusura bakmayın ama pişkinliğe giriyor. Açık olarak yarışın gerçek kazananı o değildi. Pistin en hızlısı oydu ama o kazanmadı. Massa öndeydi ve o zafere doğru gidiyordu. Kim bilir belki Alonso onu daha sonra geçecekti veya geçemeyecekti bunu asla bilemeyeceğiz. Ama ben ondan en azından “bu yarışı böyle şekilde kazanmak istemezdim” demesini falan beklerdim. En azından ben dahil birçok insanın sempatisini kazanırdı. Aslında bu Alonso’ nun kanımca tek kusuru: demeçleri ve hareketleri. Pist içindeki Alonso canlı canlı izleyebileceğiniz nadir en iyi pilotlardandır eleştiremezsiniz. Ama gerek önceki yıllar gerek şimdi ki demeçleri olabildiğince can sıkıcı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.